..Hantarkan Karya anda kepada kami, karyaassohwah@gmail.com. Karya anda akan kami siarkan disini. Blog ini adalah Hak Milik As Sohwah Group Sdn Bhd..

Celik Mata, Reset Minda

Bismillahirahmanirahim..

Buku - Celik Mata Reset Minda

Apa itu Celik Mata?

Allah mengurniakan setiap daripada kita sepasang mata fizikal. Kita juga mempunyai mata hati. Celik Mata yang dimaksudkan adalah mata yang melihat kekuasaan Allah dan hikmah dalam apa juga suasana. Seseorang yang celik mata fizikal dan buta mata hati tidak akan merasai nikmat hidup yang seimbang. Seseorang yang celik mata hati akan melihat dengan lebih jauh nilai kehidupan.


Ramai yang terperangkap dengan melihat kelemahan orang lain dan persekitaran kita. Sedangkan apabila melihat cermin, tanyakan kepada diri kita, "Adakah aku yang melihat atau yang dilihat?"

Penting bagi kita menguatkan kerohanian dan menajamkan penglihatan mata hati supaya dapat memberi makna yang lebih indah dalam kehidupan.

Apa itu Reset Minda?

Reset minda bermaksud set semula minda daripada negatif dan positif. Daripada ingin menerima kepada ingin memberi dan akhirnya daripada mengejar cita-cita kepada mencari makna. Manusia mampu mengawal tiga perkara dalam kehidupan sehariannya iaitu apa yang difikirkan, apa yang digambarkan dan tindakan yang dilakukan. Jadilah insan yang mengambil tanggungjawab atas setiap perkara yang berlaku.

Kita harus sentiasa menekan butang reset minda supaya kita sentiasa positif dan membentuk gambaran yang baik sahaja dalam minda. Minda yang sihat dan positif membentuk emosi positif yang akan mempengaruhi tindakan yang positif bagi menghasilkan tindakan positif.

* Petikan dipetik daripada buku Celik Mata, Reset Minda.
Dalam buku ini anda akan dapat mengenali siapa diri anda, segala yang positif semoga bermanfaat untuk semua, yang negatif buang dan jadikan sempadan dalam menjalani kehidupan.
Celik Mata, Reset Minda anda..Muhasabah Diri..

Dapatkan buku ini dipasaran sekarang, pembelian secara online http://assohwah.com/buku-buku-terbitan-assohwah/publications/books atau di cawangan buku berdekatan.

Karya As Sohwah..

0 comments:

Post a Comment